نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 1
بازدید ماه : 19
بازدید کل : 2242
تعداد مطالب : 20
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1

Alternative content


خاصیت زنجبیل برای سلامت، زیبایی و لاغری

تا حالا پیش‌ آمده آرزو کنید یک معجون جادویی داشتید که کمک کند سریع‌تر لاغر شوید؟‌ حتی بدون رژیم یا ورزش؟ یا بدون استفاده از کرم‌های گران قیمت پوست شاداب‌تری داشته باشید؟ باید بدانید که بخت با شما یار است، این معجون جادویی به احتمال زیاد در آشپزخانه شما موجود است.

از بین برنده جای زخم و لک

آنتی اکسیدان فوق‌العاده نیرومند زنجبیل بهترین چیز برای زخم .آسیب‌های پوستی و لکه‌های ناشی از افزایش سن است. کمی زنجبیل تازه‌ی رنده شده را با یخ خُرد شده مخلوط کرده و یک بار در هفته روی پوست‌تان بگذارید.

 ضدالتهاب

 

زنجبیل  به آرام شدن پوست آسیب‌دیده یا پوستی که کمی ملتهب است کمک می‌کند. همزمان گردش خون را هم بهبود می‌دهد.

:: ادامه مطلب
نویسنده : Nsrin
چای سبز

چای سبز گونه‌ای چای است که از برگ‌ها وجوانه‌های کاملیا که فرایند پژمردگی و اوکسیدان شدن چای معمولی را نگذارنده به دست می‌آید. چای سبز اصالتاً محصول چین است اما تولید و توزیع آن به سایر کشورهای شرق آسیا نیز سرایت کرده‌است.

انواع مختلفی از چای سبز وجود دارد که با توجه به تنوع استفاده ، شرایط رشد ، روش های باغبانی ، فرآوری تولید و زمان برداشت ، تفاوت های چشمگیری دارند. اگرچه تحقیقات زیادی در مورد اثرات احتمالی مصرف چای سبز به طور مرتب انجام شده است ، اما شواهد کمی مبنی بر تاثیر نوشیدن چای سبز بر سلامتی وجود داشته باشد. البته باید اضافه کرد در برخی افراد که مشکل فشار دارند،فشار خون را پاییین می آورد.
رنگ چای سبز
برخلاف چای سیاه چای سبز فرایند(تخمیر) را طی نمی کند. عمل حرارت دادن و خشک کردن برگ چای قبل از تخمیر، باعث حفظ رنگدانه  داخل برگ می شود. کلوروفیل ماده ای است که باعث سبز شدن رنگ برگ گیاه می شود. از این رو چای سبز با کیفیت نباید برگ های قهوه ای داشته باشد. بنابراین زمانی که چای سبز با کیفیت را دم می کنید، رنگ چای در فنجان باید طیفی از رنگ سبز باشد (روشن یا تیره بودن رنگ چای دم کرده بستگی به زمان ماندنش داخل آب جوش دارد). رنگ طلایی یا قهوه ای چای سبز بعد از دم شدن نشانه کیفیت پایین برگ خشک شده این گیاه است. بعد از دم کشیدن در آب داغ، برگ چای به رنگ سبز در می آید. رنگ قهوه ای نشان دهنده این است که گیاه خوب فراوری نشده است.
طریقه صحیح دم کردن چای سبز
بسیار مهم است که چای سبز را به روش درست و اصولی دم کنید زیرا دم کردن نادرست چای سبز باعث می‌شود که هم چای طعم تلخی بگیرد و هم بخش زیادی از خواص خود را از دست بدهد. مهم‌ترین نکته‌ای که باید در تهیه دمنوش چای سبز درنظر داشته باشید، این است که نباید آن را مانند چای سیاه در معرض حرارت مستقیم قرار دهید. برای تهیه این چای ابتدا باید آب را روی حرارت قرار دهید تا جوش بیاید. سپس زیر آن را خاموش کنید و بگذارید ۵ دقیقه بماند تا دمای آن کمی کاهش یابد و به حدود ۸۰ درجه برسد. برای دو فنجان چای سبز، یک قاشق غذاخوری سرخالی چای داخل قوری بریزید و سپس آب ۸۰ درجه را به آن اضافه کنید. ۵ تا ۸ دقیقه زمان دهید تا چای سبزتان دم بکشد. پس از این مدت، چای سبز خوش طعم شما آماده است.

نویسنده : Nsrin
درمان خانگی سینوزیت

حفره‌هایی در استخوان جمجمه و فک بالایی وجود دارند که پر از هوا هستند و به آن‌ها سینوس یا همان سینوس‌های صورت گفته می‌شود. سینوس‌ها در پشت گونه، پیشانی، ابروها و بینی قرار گرفته‌اند.

گاهی ممکن است این حفره‌ها پر از ترشح یا عفونت شوند. در آغاز، به این حالت سینوزیت حاد گفته می‌شود. اگر سینوزیت حاد به درستی درمان نشود و بیش از سه ماه ادامه یابد به سینوزیت مزمن تبدیل می‌شود.

:: ادامه مطلب
نویسنده : Nsrin
درد مفاصل چیست و شایع ترین دلایل درد آن

درد مفاصل

درد مفاصل امروزه به یک معضل جدی در میان افراد پیر و حتی افراد میانسال تبدیل شده است. در این مقاله موضوعاتی از قبیل منشأ این درد و همچنین نکاتی در خصوص درمان برای شما صحبت خواهیم کرد.

در سال های اخیر و طبق تحقیقات آماری انجام شده در کشورهای مختلف جهان، میلیون ها نفر بر روی کره زمین به درد مفاصل مبتلا هستند. این درد باعث می شود تا فرد کارایی درستی نداشته و حتی در برخی مواقع در صورت تشدید بیماری منجر به اختلال در کارهای ساده روزمره نیز شود. شما هم احتمالاً افرادی را دیده اید که مدام زانو و یا مچ دست خود را مالش می دهند. این افراد معمولا از درد مفصل در ناحیه مذکور رنج می برند که برا تسکین آن اقدام به مالش آن ناحیه می کنند.

 

مبتلایان به درد مفاصل از دیدگاه آماری

در اکثر کشورهای جهان امروزه درد مفصلی یکی از بدترین معضلات و از فراگیر ترین آن ها است. درد مفاصل علاوه بر هزینه های سنگین درمان و پزشکی که به فرد تحمیل می کند، از طرف دیگر باعث می شود تا کارایی مفید فرد در امور شخصی و کاری نیز به شدت پایین بیاید. سبک زندگی کم تحرک اکثر مردم جهان در کنار چاقی و اضافه وزن مفرط، اکثر افراد را در سراسر دنیا به سمت دردهای مفصلی سوق میدهد. امروزه به دلیل این سبک زندگی اشتباه سن ابتلا به دردهای مفصلی به زیر ۲۰ سالگی نیز رسیده است که عدد عجیب و قابل تاملی است. برای مثال در کشور آمریکا امروزه از هر ۴ بزرگسال به صورت میانگین، یک نفر از درد مفصلی رنج میبرد.

در این میان نیز در سال های اخیر کمپینی به نام IASP، توانسته است تا با فعالیت های مناسب و مثبت خود، گام های بلندی در جهت آگاهی بخشی، ارتباط محققان این حوزه با پزشکان، تشویق و ترغیب دولت ها و کشورهای مختلف به استفاده از روش های درمانی به روز و… برداشته است.

تفاوت زنان و مردان در ابتلا

بیشتر بخوانید فیبرومیالژیا یا درد های عصبی عضلانی

این آمار در زنان بطور قابل توجهی بیشتر از مردان بوده است. همچنین رده سنی بزرگسالان بالای ۴۰ سال با اختلاف در صدر بیشترین مبتلایان به دردهای مفصلی بوده اند. در این میان و در رتبه دوم مبتلایان، بزرگسالان زیر ۴۰ سال قرار گرفته اند که طیف عظیمی از افراد دارای درد مفصلی را شامل می شوند.

آمار بیان شده از بیماران مبتلا به درد مفاصل نشان دهنده این امر است که در زنان بالای ۴۰ سال، این بیماری به دلایل مختلف از جمله کم تحرکی و چاقی، شیوع بسیار بالاتری داشته است. چاقی به عنوان یکی از مهم ترین دلایل ابتلا به این درد، در اکثر افراد مبتلا، منشا درد بوده است. با توجه به این موضوع مبارزه با چاقی و دارا بودن وزن مناسب می تواند یک موضوع مهم در خصوص درمان درد مفاصل و یا پیشگیری از ابتلا به آن می باشد.

درد مفصل چیست؟

درد مفصل می‌تواند ناراحتی، درد یا التهاب ناشی از هر قسمت از مفصل (از جمله غضروف، استخوان، رباط‌ها، تاندون‌ها یا عضلات) باشد. اما معمولاً درد مفاصل برای آرتریت یا آرترالژی بکار برده می‌شود که التهاب یا درد درون مفاصل است.

درد مفاصل می تواند خفیف باشد که تنها پس از انجام فعالیت‌های خاص باعث درد شود و یا ممکن است شدید باشد و حتی با کوچکترین حرکت، خصوصاً تحمل وزن، بسیار دردناک باشد.

در ابتدا باید بدانیم که به محل اتصال دو استخوان مفصل گفته می‌شود که توسط کپسول مفصلی و رباط‌ها احاطه شده است. بین استخوان‌ها، بافتی سفت ولی انعطاف‌پذیر به نام غضروف وجود دارد که همراه با مایع لزجی که در فضای مفصلی ترشح می‌شود، حرکت روان مفصل را فراهم می‌سازد و از سایش استخوان‌ها بر روی یکدیگر جلوگیری می‌کند.

Synovium: غشاء مفصلی
Bone: استخوان
Muscle: عضله
Ligament: رباط
Cartilage: غضروف
Film of Lubricating Flu: مایع بین‌مفصلی

آرتروز معمولا به ساییدگی مفصل اطلاق می‌شود که غالبا با درد، تغییر‌شکل یا تورم مفصل و محدودیت حرکت همراه است. عموما پس از بی‌حرکت ماندن طولانی (هنگام برخواستن از بستر، سفرهای طولانی و…) سفتی مفصل، درد و محدودیت حرکت وجود دارد که به مرور زمان کمتر می‌شود.

آرتروز و دردهای مفصلی در خانم‌ها، مخصوصا پس از یائسگی، شایع‌تر است. همچنین مفاصل زانو، گردن، مهره‌های کمر، انگشتان، مچ دست و لگن بیشتر از سایر نقاط بدن دچار آرتروز می‌شوند.

علل درد مفاصل چه چیزهایی هستند؟

:: ادامه مطلب
نویسنده : Nsrin
ارتوپدی پا

فروشگاه اینترنتی ارژن مارکت

نویسنده : Nsrin